piątek, 27 stycznia 2023

Karta Projektu

Jeśli aktywnie oszczędzamy, to często musimy zrobić coś w domu. Ot, powiesić obrazek, czy naprawić szufladę. Czasem jednak nasz projekt zakłada coś więcej niż wbicie gwoździa. W takim przypadku bardzo dobrze jest się odpowiednio zorganizować, stworzyć sobie plan działania. Z resztą tego typu organizacja przyda nam się podczas realizowania dowolnych projektów, także tych dotyczących hobby. Osobiście nie radziłem sobie z planowaniem, a raczej planowałem bez końca, tworząc luźne notatki i nigdy nie przystępując do realizacji, gdyż ogrom projektów mnie przytłaczał. Aż w końcu znalazłem na to idealny sposób. Jeśli miewasz podobne problemy z prokrastynacją, lektura dalszej części tego wpisu może Ci pomóc.

Organizacja Projektu


Przygotowanie i rozplanowanie działań to rzecz ważna, ale warto zrobić to raz a dobrze. W tym celu weź dużą, czystą kartkę papieru i na górze napisz nazwę swojego projektu. Jeśli to potrzebne, dodaj także opis. Teraz stwórz listę potrzebnych materiałów a także sprzętu niezbędnego do wykonania zadania. Następnie rozbij wszystkie czynności, które musisz wykonać na podpunkty, które są łatwiejsze do ugryzienia na raz i nie będą Cię onieśmielać, kiedy będziesz przystępować do ich realizacji - jeden punkt na raz. Polecam także zachować trochę miejsca na luźne myśli i pomysły, które przyjdą Ci do głowy podczas pracy - sposoby na ułatwienie sobie pracy lub dodatkowe funkcje, które chcesz zawrzeć w swoim dziele. Umieść tę "kartę projektu" w widocznym miejscu i odkreślaj wykonane czynności. To o wiele łatwiejsze niż mierzenie się z całością zadania na raz.

Gotowe rozwiązania


Jeśli chcesz, zamiast sporządzać każdorazowo kartę projektu, możesz się zaopatrzyć w organizer, przygotowany specjalnie w tym celu. Jest to użyteczne narzędzie, szczególnie jeśli realizujesz wiele projektów (niekoniecznie na raz). Moja propozycja to:

Craft and Other PROJECTS NOTEBOOK to książka projektów, bardzo podobna do "Karty Projektu", którą tu opisałem, ale zawierająca 120 stron, które wystarczą na zaplanowanie 59 projektów (każdy projekt zajmuje 2 strony, a książka zawiera także stronę tytułową). Książka jest mojego autorstwa, a strony są kropkowane (ułatwiają zachowanie tekstu w linii, nie zaciemniając obrazu).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz