poniedziałek, 26 listopada 2012

Systemy rozliczania w programach partnerskich

Jak wiadomo w programach partnerskich (polecanie produktów i usług za pomocą linków - w tym banerów, animacji, mailingu) chodzi o to, by promować strony produktów poprzez swoją witrynę. W zamian za promowanie, otrzymujemy wynagrodzenie. Gdy uzbieramy kwotę niezbędną do wypłaty - wypłacamy (warto wiedzieć o istnieniu minimum do wypłaty, gdyż istnieją programy, które tak zawyżają minimum, że niemożliwe jest uzbieranie wymaganej kwoty, a zatem zarobione pieniądze istnieją jedynie wirtualnie - nigdy nie będzie nam dane z nich skorzystać). Tylko... za jakie promowanie właściwie? A właśnie za różne - za wyświetlenia, kliknięcia, ankiety czy sprzedaż - sposobów jest wiele. Warto więc dowiedzieć się jakie one są, by wybrać taki sposób, który najlepiej nam odpowiada.

  • CPM - Cost Per Mile - system, który wypłaca nam dane wynagrodzenie za każdy tysiąc wyświetleń na naszej stronie. Doskonały sposób na zarabianie, jeśli na naszej stronie mamy bardzo duży ruch. Licznik nabija się sam podczas odwiedzin, niezależnie od tego czy czytelnicy witryny skorzystają z polecenia. Przykładem takiego programu może być CPMleader, o którym już wcześniej pisałem.
  • CPC - Cost Per Click - w tym systemie wynagrodzenie dostajemy za każde unikalne kliknięcie w baner (link). Jak każdy system najlepiej działa przy dużej liczbie odwiedzin, ale tu ważniejsze jest dobre ukierunkowanie polecanego linku. Nawet mniejsza ilość odwiedzających, jednak zainteresowana tematyką promowaną przez partnera skusi się na kliknięcie w link.
  • CPA - Cost Per Action (PPA - Pay Per Action) - w tym modelu zlecający reklamę zapłaci nam za konkretną akcję, którą musi wykonać polecona osoba (wypełnienie ankiety, zakup, rejestracja). Ilość takich akcji przeważnie jest wielokrotnie mniejsza niż kliknięć, ale i wynagrodzenie za jednostkę przeważnie jest wyższe.
  • CPL - Cost Per Lead (PPL - Pay Per Lead) - Jest to w zasadzie to samo, co CPA, jednak ukierunkowane na pozostawienie przez klienta swoich danych osobowych w polecanym serwisie.
  • CPS - Cost Per Sale - Bardzo przyjemny sposób rozliczania, w którym otrzymujemy prowizję od sprzedaży poleconego produktu. Przy dobrze dobranych do tematyki witryny produktach możemy liczyć na znaczne zyski. Przykładem takiego rozliczania może być Złoty Program Partnerski lub Program Partnerski Księgarni Selkar.
  • Istnieją także agregatory (na przykład system Afiliant) - programy, które łączą wiele typów i reklamodawców, do których dostęp ma zarejestrowany partner, który umieszcza wybrane banery na swoich stronach. Plusem takiego rozwiązania jest niewątpliwie to, że aby uzyskać kwotę niezbędną do wypłaty wystarczy uzbierać ją ze składowych pochodzących od wszystkich reklamodawców serwisu, a więc można to zrobić szybciej niż w przypadku pojedynczych reklamodawców.

Warto pamiętać, że sporo programów partnerskich płaci także za polecanie samego systemu partnerskiego - możemy otrzymać pewien odsetek pieniędzy, zarobionych przez poleconych przez nas uczestników programu partnerskiego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz