piątek, 1 grudnia 2023

Moja strategia inwestowania oszczędności

Każdy, kto chce oszczędzać, a nie chce, by oszczędności traciły na wartości, powinien mieć jakąś strategię na ulokowanie oszczędności. Choćby po to, by nie stracić na inflacji. Dzisiaj podzielę się z Wami moją strategią, a przynajmniej jej częścią. Tą najbardziej konwencjonalną.

Od razu zaznaczam, że to, że mnie przypadł do gustu ten sposób nie oznacza, że sprawdzi się u kogoś innego. Zachęcam natomiast do znalezienia ścieżki dla siebie, która da Ci komfort i zabezpieczy Twoje oszczędności. Analizuj pomysły innych, by znaleźć własny, zamiast stosować rozwiązania, które w Twoim przypadku mogą nie być skuteczne.

Akcje dywidendowe


O tym czym jest dywidenda pisałem już kilka razy i można się z takim wpisem zapoznać chociażby tutaj. Rzecz w tym, że moim sposobem na zabezpieczenie oszczędności jest regularny zakup akcji dywidendowych. To mogą być nowe spółki, które wypłacają regularne dywidendy swoim akcjonariuszom, albo powiększanie portfela o walory już posiadane.

Przeznaczam na ten cel stałą kwotę co miesiąc i w ten sposób cyklicznie powiększam wartość mojego portfela, czerpiąc w ten sposób coraz większy zysk z dywidend.

Dlaczego lubię akcje dywidendowe


Wypłacenie dywidendy nie zmniejsza mojego portfela. By otrzymać zysk, nie muszę niczego sprzedawać, zatem ilość akcji (jak i ich wartość) nie zmniejsza się z powodu wypłaty dywidendy. Jeśli miałem 100 akcji jakiejś spółki, to dostaję dywidendę za każdą z nich, a na koniec nadal zostaje mi sto akcji, które przyniosą mi dywidendę w następnym okresie (przeważnie raz do roku). Moje oszczędności są więc bezpieczne - jeśli firma nie traci na wartości w oczach akcjonariuszy, to cena akcji powinna zwiększać się zgodnie z inflacją, a dywidenda daje dodatkowy zysk, który od razu trafia na konto.

Postaram się napisać tu kilka słów o innych sposobach zabezpieczenia swoich oszczędności, z których korzystam, o ich plusach i minusach, byście do końca roku mogli wybrać jakąś metodę dla siebie lub wypracować własną, która pozwoli Wam wykorzystać osobiste predyspozycje i możliwości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz