poniedziałek, 9 grudnia 2013

Kiedy robić zakupy?



Z powodu pewnych uwarunkowań, mam ostatnio czas o różnych porach dnia i nocy. Z tego powodu działam w raczej niestandardowym trybie, przez co odkrywam co-nie-co. Jednym z takich odkryć (spodziewanych, ale teraz już zweryfikowanych) jest sposób oszczędzania czasu, przeznaczonego na zakupy. Chodzi mi głównie o zakupy spożywcze.
Wiele osób ma w pobliżu swojego miejsca zamieszkania hipermarket, w którym robi zakupy. Część z tych osób ma w swoim zasięgu hipermarket TESCO. Z kolei część z tych hipermarketów działa całodobowo (w mojej okolicy takim sklepem jest TESCO na Kabatach). Otóż, czego należy się spodziewać, ruch w takim markecie nie jest jednakowy przez całą dobę. W godzinach nocnych jest znacznie mniejszy. Niestety mniejsza jest też wtedy przepustowość kas. Jakie więc są najlepsze godziny na zakupy? Otóż najlepsze godziny są od godziny 5 do 8 rano, ze szczytem przypadającym na godziny 7.30 - 8.00. W tych godzinach większość pracowników sklepu jest już w pracy, sporo kas działa, a klientów jak na lekarstwo. Szybko i bez stresu można zrobić zakupy, zapłacić i wyjść. Robiąc zakupy w tych godzinach zauważyłem, że czas na nie potrzebny skrócił się o połowę. Mowa oczywiście o dniu powszednim. 

Dlatego zachęcam ranne ptaszki, do robienia zakupów w dzień powszedni, przed pracą, w godzinach porannych, by oszczędzić niebagatelną ilość czasu. Po pracy spokojnie wrócimy wtedy do domu, kiedy tłumy będą jechać do hipermarketu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz