piątek, 3 września 2021

Darmowa Wysyłka

Jeśli, tak jak ja, kupujecie sporo rzeczy przez internet, to zapewne znacie ten sposób, bo pomysł nasuwa się sam. Ale jeżeli ze sklepów internetowych korzystacie sporadycznie, to być może nie jest to dla Was naturalne środowisko i przyda się Wam ta prosta porada. Do napisania o tym skłoniło mnie podliczenie, ile oszczędzam na przesyłkach, a raczej podsumowanie tego, ile kosztowałyby mnie te wszystkie paczki, gdyby nie darmowa przesyłka. 

Dostawa podnosi koszty


Otóż przy niewielkich zakupach w internecie, sporym kosztem okazuje się wartość dostawy. Kupujemy 25% taniej coś, co kosztuje normalnie 40 PLN. My płacimy 30 PLN, ale musimy opłacić także przesyłkę - często około 10 PLN. W takim wypadku nic nie oszczędzamy. Cóż to więc za zysk? Cóż, w takiej sytuacji warto sprawdzić, od jakiej wartości zamówienia przysługuje nam dostawa darmowa. Na Allegro (z pakietem Smart), jest to 40 PLN. Zamiast więc płacić dodatkowe 10 PLN za przesyłkę, warto dołożyć do zamówienia coś za dychę i nie płacić za dostawę. Zapłacimy co prawda te same 40 PLN, ale dostaniemy "jakby" gratis. Często kwota, od której przysługuje nam dostawa za darmo jest dość niska.

Jak zasłużyć na darmową dostawę


W różnych sklepach internetowych kwota darmowej dostawy jest inna, ale zawsze warto ją sprawdzić. Ja staram się nie płacić za dostawę nigdy. Często wolę zwolnić i dobrze się zastanowić, zapytać domowników i znajomych, czy czegoś nie potrzebują, a w ostateczności dołożyć do zamówienia coś, z czego skorzystam kiedyś lub z przeznaczeniem na prezent. Tak - dobrze czytacie. Prezenty gwiazdkowe kupuję przez cały rok, właśnie przy takich okazjach. W grudniu tylko uzupełniam.

Co dołożyć do zamówienia


Czasami nie trzeba się zastanawiać, co dołożyć do zamówienia. Problem zaczyna się, kiedy kupujemy coś niestandardowego, czego zwykle nie kupujemy. Oto moje rady.
  • Jeśli kupujesz elektronikę (lub w sklepie jest elektronika), zawsze warto dorzucić pendrive, kartę pamięci lub baterie. Te rzeczy zawsze przydadzą się nie wiadomo kiedy.
  • W sklepach z wyposażeniem wnętrz warto zamówienie uzupełnić świecami. Nie dość, że przydaje się mieć ich zapas (romantyczne kolacje, tworzenie nastroju, awarie prądu), to doskonale nadają się na prezenty, lub jako ich część (kiedy robimy zestaw podarunkowy - mydełka, świece, sole do kąpieli, wino, czekoladki).
  • W sklepach z żywnością cokolwiek o długim terminie, czego używamy choćby sporadycznie oraz słodycze z przeznaczeniem na prezent.
  • W sklepach z alkoholem i wyrobami tytoniowymi... no dobra, nigdy nie miałem sytuacji, w której zabrakłoby mi do darmowej przesyłki...

W każdym razie wiecie o co chodzi - kupujecie coś przydatnego, nawet w dłuższym terminie, coś co się zużywa lub coś, co można podarować w prezencie. To ostatnie sprawia, że o wiele mniej stresujemy się podczas świątecznych zakupów i nigdy nie robimy ich na ostatnią chwilę w okresie, kiedy sklepy tylko piszą o tym, że obniżają cenę. 

Kuriozalne sytuacje


Zamawiałem kiedyś z jednej z dużych sieci. Kupowałem żarówki (jakieś 6 PLN za sztukę), ale zamawiałem 2 różne żarówki, a system pokazał, że każda dostarczona będzie z innego magazynu, a zatem osobną przesyłką. Każda za 19,99. Czyli 12 PLN za 2 żarówki plus prawie 40 PLN za przesyłkę. W innych sklepach te same żarówki były w cenie 15 PLN za sztukę, a przesyłka 9,99. Niewiele taniej. Wyczytałem jednak, że w sieciówce darmowa dostawa zaczyna się już od 99 PLN. No niech będzie - przecież to nic strasznego. Kupiłem więc etui na dysk zewnętrzny za 2 PLN, 2 zestawy Lego po 35 PLN każdy i pendrive za 15,99. Z żarówkami było to 99,99 - darmowa dostawa. Przez następny tydzień przyszło do mnie 5 przesyłek z 5 różnych magazynów. Ale nie płaciłem za żadną z nich.

Etui na dysk zewnętrznych to strzał w dziesiątkę, dziecko dostało klocki na dzień dziecka, żarówki wkręcone, a pendrive leży i czeka. Co jakiś czas te urządzenia znikają - a to ktoś pożyczy i nie odda, a to zostawi się go wpiętego w hotelowy telewizor - zdarza się. Ale w domu zawsze jest ich kilka w zapasie. Nie zajmują dużo miejsca. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz