piątek, 22 września 2023

Czy potrzebujesz siłowni?

Siłownie i kluby fitness zyskują na popularności od lat i trendu tego nie powstrzymała nawet pandemia (po jej ustąpieniu ludzie tłumnie ruszyli odnowić członkostwo). A jednak siłownia to luksus, który możesz sobie odpuścić, jeśli zmagasz się z problemami finansowymi.

Sala gimnastyczna, klub fitness czy siłownia nie są niezbędne, by dbać o tężyznę fizyczną, chociaż przyznaję, że bardzo to ułatwiają. Jeśli zapłaciliśmy za członkostwo, to odwiedzamy salę pełną sprzętu do ćwiczeń i nie mamy wymówki - musimy potrenować chociaż te pół godzinki. Jednak moim zdaniem, wystarczy odrobina samozaparcia i można gimnastykować się w domu, nawet codziennie.

Siłownia to także miejsce spotkań, okazja do nawiązania nowych znajomości oraz wspólne ćwiczenia, które przychodzą nam łatwiej w grupie. O to w zaciszu domowym trudno. Ale możemy przecież iść ze znajomym na spacer czy pojeździć wspólnie na rowerze, rolkach albo zagrać w piłkę na łące. To także forma aktywności fizycznej, która sprzyja nawiązywaniu znajomości. I także nie wymaga płatnego karnetu, podobnie jak ćwiczenie w domu.

Sam nie jestem zwolennikiem siłowni, chociaż próbowałem kilkakrotnie - nie mogłem się odnaleźć, a do tego problemy zdrowotne uniemożliwiały mi wykonywanie części ćwiczeń. Ponadto, zdarzało mi się nadwyrężyć plecy, co z kolei wykluczało mnie ruchowo na dłuższy czas. Odpuściłem sobie. Miesiąc temu postanowiłem jednak zadbać o wprowadzenie odrobiny ruchu do planu dnia i znalazłem stronę internetową (w pełni darmową, nie otrzymuję także gratyfikacji z tytułu polecania jej), która pozwala dobrać program ćwiczeń do osobistych zapotrzebowań. Właśnie skończyłem pierwszy program i nie dość, że czuję się lepiej i wprowadziłem do życia aktywność fizyczną, to już wybieram kolejny program, według którego będę ćwiczył przez kolejny miesiąc.

Ta strona to Darebee.com i gorąco polecam przejrzenie proponowanych programów, wyzwań i wskazówek dotyczących diety, ćwiczeń i zdrowego trybu życia. Tak jak wspominałem, strona jest darmowa, więc może zanim zapłacisz za karnet wstępu do siłowni, dasz jej szansę i poruszasz się z Darebee?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz