piątek, 1 października 2021

Zawsze Ciepła Oszczędność

Mógłbym tutaj napisać o tajemnicy mojej wydajności, o sekrecie, który zmieni Wasze życie, ale tak na prawdę, to sposób ten zmienił moje życie, a czy okaże się Wam przydatny nie wiem. Dla mnie zastosowanie tego prostego pomysłu przyniosło nie tylko wzrost wydajności ale także oszczędność zarówno czasu jak i pieniędzy. A do tego wspomogło moje zdrowie. Z czystym sumieniem polecam.

Inspiracja

Otóż zacznijmy od "problemu". Od zawsze miałem tak, że zatopiony w pracy zapominałem o reszcie świata, co sprawiało, że nie jadłem i nie piłem o właściwych porach. Przy moim stanie zdrowia są to, niestety, kluczowe kwestie. Nauczyłem się więc zawsze mieć przy sobie butelkę wody. To zmieniło wiele, ale latka leciały i okazało się, że w okresie zimowym przydałoby się pić coś ciepłego. Zacząłem więc robić sobie herbatkę zanim siadałem przed komputerem. Ta jednak po pół godzinie nie była już ciepła, a jakoś nie mogłem przestawić się na odrywanie od pracy co pół godziny, gotowanie wody i robienie kolejnego kubka herbaty czy kawy. Szczególnie, że odkąd przestałem słodzić nie smakuje mi herbata ekspresowa, a proces parzenia liściastej ma swoje ograniczenia.

Wtedy z pomocą przyszła mi sala konferencyjna i wielkie termosy, z których w każdej chwili można było nalać kawy czy herbaty. Trzymały one temperaturę przez długi czas. Postanowiłem więc kupić taki termos do domu. To był najlepszy pomysł od lat!

Jak to działa?


Pierwszą rzeczą każdego dnia jest zagotowanie wody i napełnienie termosu wrzątkiem, oraz przygotowanie imbryczka esencji ulubionej herbaty. To świetna sprawa, gdy wodę mogę zagotować raz, a następnie korzystać z niej dłużej niż te pół godziny, podczas których stygnie w normalnych warunkach. A jaka oszczędność energii!

Teraz zrobienie herbaty oznacza jedynie dolanie do kubka odrobiny esencji i zalanie jej wrzątkiem z termosu. Nie trwa to nawet minuty i mam przed sobą gorącą, pyszną herbatę! Esencja zachowuje świeżość przez cały dzień pracy, woda przez ten czas jest gorąca, a gdy się skończy, wystarczy dogotować. Dla jednej osoby wystarcza zawartość termosu - to jakieś 6 kubeczków.

Korzyści używania termosu


Pierwszą korzyścią jest to, że zawsze mam ciepły napój, co jest dobre dla zdrowia i wspomaga regularne nawadnianie. Drugą jest oszczędność czasu i możliwość nie odrywania się od niej. Trzecia jest korzyść finansowa, bo unikam gotowania wody co pół godziny czy co godzinę. Czwartą jest wygoda. Komfort to świetna rzecz. Gdyby nie termos nie chciałoby mi się robić herbaty przez cały dzień. Polecam to rozwiązanie, bo na moją efektywność wpłynęło wspaniale.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz