To, czy umiesz się zachować w różnych sytuacjach wiele o Tobie mówi. Etykieta towarzyska ćwiczona na co dzień zaprocentuje na ważnym spotkaniu biznesowym, a umiejętność zachowania się wśród wyższych sfer szybciej da Ci do nich wstęp. Naucz się więc kilku prostych zasad, które nie są tak oczywiste.
Sztuka Spóźniania
Spóźniać się oczywiście nie należy, ale każdemu czasem (z naciskiem na czasem) może się to przydarzyć. W takiej sytuacji zadbaj o to, by zawiadomić o spóźnieniu osobę, która się Ciebie spodziewa jak tylko zorientujesz się, że nie zdążysz przyjść na czas. Nie czekaj do ostatniej chwili. Jeśli już wiesz, że się spóźnisz, zadzwoń. Nie tłumacz się nadmiernie, nie usprawiedliwiaj. Po prostu przeproś i poinformuj o spóźnieniu, podając spodziewany czas przybycia. Nie myśl, że "akademicki kwadrans" załatwi sprawę.
Telefon
Nie wiem dlaczego w XXI wieku ludzie nagle uznali, że odbieranie telefonu podczas spotkania czy choćby rozmowy nie jest nieuprzejme. To, że zawsze masz przy sobie komórkę nie usprawiedliwia ciągłego z niej korzystania.
- Odbieranie telefonu, czy choćby sprawdzanie kto dzwoni jest nieuprzejme.
- Pisanie esemesów i ich odczytywanie także.
- Jeśli spodziewasz się ważnego telefonu, uprzedź o tym na początku spotkania.
- Jeśli musisz odebrać telefon, wyjdź z pomieszczenia.
Kieszeń
Podczas rozmowy, czy podczas witania się nie trzymaj ręki w kieszeni! To w złym guście. Nie wzoruj się na "wyluzowanych" amerykanach, którzy twierdzą, że to uchodzi. To lekceważenie rozmówcy i z pewnością zostanie Ci zapamiętane.
I inne
Oczywiście nadal obowiązują zasady zachowania się przy stole, postępowanie względem kobiet czy dobieranie stosownego stroju, mniemam jednak, że te zasady wszyscy znają, dlatego je tutaj pominąłem. Napisałem tylko o tych, które obserwuję na co dzień, nawet u ludzi, którzy uważają się za obytych.
A dla tych, którzy chcą czegoś więcej:
A dla tych, którzy chcą czegoś więcej:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz