sobota, 25 października 2014

Inwestowanie w Obligacje Imienne - część 2

Jak obiecałem tak zrobiłem - byłem, rozmawiałem z przedstawicielami firmy i dowiedziałem się kilku faktów o inwestowaniu w Obligacje Imienne, o których pisałem kilka dni temu. Skupiłem się na stronie technicznej przedsięwzięcia, gdyż dotąd to właśnie ta strona interesowała moich czytelników. Zostałem mile przyjęty, rozmowa była dość długa, ale żadne z moich pytań nie pozostało bez odpowiedzi. A zatem czas przedstawić fakty.
  • Obligacje Imienne emitowane są każdego miesiąca i każdego miesiąca tylko ograniczona ilość osób może nabyć jednostki,
  • Jednostka kosztuje 1000 PLN, więc jeśli chcemy zainwestować, powinniśmy przygotować sobie wielokrotność tej kwoty (a nie na przykład 2 500 PLN),
  • Z uwagi na ograniczoną liczbę osób kupujących jednostki danej emisji, kwota zakupu powinna wynosić od 10 000 PLN wzwyż (jeśli wszyscy kupiliby mniejszą ilość jednostek, to dana emisja nie zostałaby wykupiona w całości). Nie oznacza to, że nie uda nam się kupić mniejszej ilości jednostek, ale nie zawsze taką transakcję uda się zawrzeć,
  • Obligacje są dwuletnie,
  • Oprocentowanie wynosi 10% w stosunku rocznym (czyli po odliczeniu podatku będzie to 8,1% rocznie) - dużo wyżej niż dowolna lokata!
  • Odsetki przelewane są na nasze konto co kwartał, a nie dopiero po zakończeniu dwuletniego okresu,
  • Jednostki można zakupić bez konieczności wychodzenia z domu - dokumenty otrzymamy drogą mailową, wpłaty dokonamy przelewem, a odsetki przyjdą na konto (czyli nie trzeba robić nic więcej niż w przypadku dowolnej lokaty bankowej),
Sam teraz sprawdzę to w praktyce, bo oferta jest niemal zbyt dobra, by mogła być prawdziwa. Oczywiście dalsze moje doświadczenia opiszę na blogu. Jeśli ktoś miałby ochotę dowiedzieć się więcej, lub zakupić obligację, wystarczy że prześle podstawowe dane kontaktowe (imię nazwisko, telefon) na mój adres e-mail - bleryon@gmail.com. To także nic nie kosztuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz